2014. június 9., hétfő

Szúnyog invázió ellen

Sziasztok!
Ezt a bejegyzést a régi blogomról hoztam most át. Annyira aranyos! :D És még helytállóak is benne a tippek.
Úgy olvassátok, hogy ez kb. 4 évvel ezelőtti énem... :)

Jó reggelt! (már akinek)
Éjszaka sikerült ébren lennem egy Anopheles stephensi, vagyis egy Szúúúnyog miatt! 

Gyorsan előkaptam a falba dugható szúnyogriasztót. Aztán aludtam tovább, de előtte megküzdöttem a kis döggel 1 órán keresztül.

Csak most reggel néztem újra meg a riasztó dobozát, amin ez állt: Környezeti veszély. Eddig is tudtam, de mióta próbálok környezettudatosabban élni, felfigyelek ezekre a dolgokra is. 
Úgy hogy összegyűjtöttem néhány cseles kis praktikát a kis vámpírok ellen.
#1 Szúnyogháló vagy függöny.
#2 Citrom illatú muskátlit vagy kakassarkantyút az erkélyre!
#3 Párologtassunk! Citronella vagy levendula olaj párologtatásától szerintem kifejezetten sikító frászt kaphatnak.
#4 Galaktív Bio Spray, csak illóolajakból van összeállítva, semmi vegyszer!
#6 Szedjünk B vitamint vagy együnk fokhagymát! Így az izzadságunk nem vonzza annyira a szúnyogokat!
#7 Csak simán ultrahangos riasztó a falba.
#8 Tegyünk pár csepp (tényleg csak 1-2 CSEPP, mert irritációt okozhat) citronella olajat a testápolónkba.
#9 Egy régi parfümös üveg, vagy spray-s flakonba tegyünk pár kanál tejet és bele pár csepp illóolajat (ebből is csak keveset) és fújjuk be magunkat vele.
#10 Tegyünk az éjjeli szekrényünkre egy kis tálkába levendulát és csepegtessünk rá egy kis citromfű olajt! A szúnyogokat is elűzi, mutatós is, és kipihentebben ébredünk majd!
#11 A szúnyogriasztós karkötők, kb. már 1000 Ft-ért kaphatóak. Ha nagyon elviselhetetlenül sokan vannak, rakhatunk egyet a bokánkra is! Jól jön esti kerti bulikra is. :)
#12 Törjünk porrá szegfűszeget, és egy kis légáteresztő zsákba téve helyezzük el a lakás egyik sarkában. Többet is elhelyezhetünk.
#13 Szórjunk rá egy félbevágott narancsra több szegfűszeget és öntsük le alkohollal, esetleg helyezzük ki az erkélyre.

Nagyon figyeljünk arra, hogy nehogy allergiásak legyünk valamelyik illóolajra, amit felhasználunk.
További olajok, amiket kerülnek: citrom, menta, rozmaring, szegfűszeg, eukaliptusz.

♥ Ti mivel védekeztek a szúnyogok ellen? :) ♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése